Mesin Pencari Situs

Google
WWW Mbahsoso Blog
Welcome Myspace Comments
MyNiceSpace.com
Assalamualaikum WR.Wb.
Silahkan Menjelajah Di Situs Mbahsoso, Kami Sangat Mengharapkan Jika Anda Dapat Memberikan Komentar Atau Mengirim Naskah/Artikel menarik Yang Dapat Kami Posting Di Situs Kami Ini. Silahkan Kirimkan Ke Email Kami Di mbahsoso@gmail.com Atau Isikan Di Form E-mail yg Telah Kami Sediakan Di Menu Kontak Kami. Terima Kasih
Wassalamualaikum Wr.Wb

Sabtu, 13 Desember 2008

Kumpulan Isi Email ESQ

7.Assalaamu’alaikum Warrahmatullahi Wabarakaatuh,
Dibawah ini ada sharing lagi dari alumni ESQ teens angkatan 2 Malaysia , semoga menjadi manfaat:
1 Assalamualaikum...Saya pun nak kongsi pengalaman tentang ESQ ni, saya baru pergi training ni ari tu. Training ni memang memberi kesan yang mendalam dalam sanubari, dan ia membuat kita kembali semula kepada Allah Pencipta kita. Kalau ada ibu bapa yang anaknya mempunyai masalah, hantarlah ke training ESQ for teens, insyallah Allah akan bukakan hati mereka.
2 Wa'alaikumus salam, Ibu Danie, Thanks for the email.. Last night, we arrived at Johor Bahru around 3.00 am and still tired.As for my daughters, hopeffully within this week we could see the changes ...for good inshaallah. I will email to you regarding their new image after the ESQ training later on.Marilah ibu dan warga ESQ, kita kongsi bersama pengetahuan ini..WassalamYang baik itu datang dari Allah, yang buruk itu adalah kekurangan dari sayaIsmail mahmood
3 waalaikumsalam Saya berasa bersyukur karena Allah telah membuka hati dan mata saya ini. Dahulu saya selalu bercakap kasar kepada ibu dan bapa saya, tidak menunaikan solat dan lain-lain lagi dosa yang saya tidak ketahui. Allah saje yang Tahu. Hari selepas training ESQ, saya telah berjaya menunaikan solat 5 waktu dengan lengkap! Saya membaca doa sambil menangis untuk meminta ampun! Seperti saya dihidupkan semula. Saya hendak mengucapkan terima kasih kepada Pak Ary, Mas Ridwan, Mas Agung dan team-team ESQ, dan tidak lupa Allah.
4 ESQ shakes us, awakens us and opens our eyes and heart.
The training has definitely changed my life and made me become a better person. I thank you for that. May Allah bless you all.
5 as'kum saya sebelum masuk ESQ ni paham2 jelah.... nakal yang amat sangat.. selalu tipu mak, ayah.. kawan2..tapi lepas saya mengikuti program ini saya dah banyak berubah.. sembahyang cukup lima waktu sehari..tidak banyak tipu orang..selalu tolong mak, ayah..ini saje yang sempat saya reply.. sebab mak saya tidak bagi saya gune lame-lame computer.. saya dah mule start dengar cakap ibu dengan ayah.. wasalam buat semua yg telah menyedarkan saya di program ESQ itu.. terima kasih.
6 ALHAMDULILLAH...syukur kepada ALLAH..sesungguhnya dulu saya berada dalam kegelapan...meskipun hidup saya penuh dengan kemewahan..seorang pelajar yang bijak di sekolah..mempunyai ibu bapa yang menyayangi diri ini..mempunyai jawatan yang tinggi di sekolah...sering mendapat pujian daripada guru2 dan juga rakan2 yang lain..pada masa yang sama saya bersekolah di salah sebuah sekolah agama swasta di Shah Alam, Selangor... semua yang diimpikan oleh remaja perempuan telah saya dapat... namun jauh di lubuk hati saya, saya masih lagi tidak bahagia.. seolah-olah masih ada lagi kehendak di hati ini yang masih belum dipenuhi...
pada suatu hari, krew-krew ESQ telah membuat preview di sekolah saya.. ramai pelajar telah tersentuh dengan preview tersebut.. termasuklah saya.. lalu saya memberitahu kepada ibu bapa saya tentang ESQ ini.. mereka membenarkan saya menyertainya..
kemudian,sehari sebelum training ESQ bermula... ada rakan yang memberitahu saya bahwa training ESQ ini adalah satu ajaran sesat.. training bertujuan untuk menyesatkan umat Islam.. saya berasa takut.. hati saya berbelah bagi untuk mengikuti training ini.. namun ibu bapa saya menyuruh saya pergi juga.. saya pun memberanikan diri unuk menyertai training ini..
hari pertama training ESQ... memang ini motivasi yang saya nantikan selama ini.. saya telah memenuhi kekosongan dalam hati ini... training ini membuatkan saya berasa sedih melihat diri yang telah banyak bergelumang dengan dosa.. diri ini yang telah diciptakan oleh ALLAH supaya beribadah padanya... ALHAMDULLLAH saya lebih menyedari siapa diri ini... namun masih ada lagi belenggu dalam diri ini
hari kedua training ESQ.. entah kenapa saya tidak mahu menyertai ESQ ini lagi.. seolah-olah ada benda yang menghalang saya berbuat demikian.. dalam fikiran saya bermain pelbagai alasan.. antaranya saya sudah jemu menangis, saya takut melihat dosa silam saya.. namun apabila saya fikirkan ibu bapa saya yang telah bersusah payah mendaftarkan saya untuk ESQ, saya beranikan diri untuk pergi ke ESQ.. sesudah sahja sampai di tempat training.. tiba-tiba hati saya menjadi semangat, berani dan idak takut menghadapi masa yang akan datang.. itu belum lagi saya jejakkan kaki ke dalam dewan, baru hanya di lobby hotel Concorde... saya berasa pelik..
ketika dalam dewan.. memang saya 'salute' krew-krew ESQ.. memang mereka menjadikan training ini sungguh sungguh sungguh sungguh sungguh sungguh sungguh menarik.. hehe.. hati saya berasa lapang sangat.. dalam tarining ini ada gelak tawa,sedih dan serius.. dan semasa training saya tidak berasa malu untuk ke hadapan.. biasenye saya akan COMA DAN COAY (bak kata abang Ridwan Mukri) tetapi tidak saya berasa saya tidak patut lepaskan peluang untuk merasai keseronokan ESQ ini.. memang saya have fun sungguh semasa training ESQ ini.. namun apabila tiba di penghujung ESQ.. saya berasa sebak. saya berfikir.. selepas ini keluar sahaja dari dewan.. aku akan menjadi orang yang lebih bermakna.. namun adakah aku mampu mencapai kebahagi aan yang abadi??? adakah aku mampu mempakikkan segala pengajaran ESQ ini?? semua itu bermain di fikiran saya.. saya berasa takut untuk keluar dari dewan.. saya takut menjadi seperti Raja Namrud yang hanya sedar hanya seketika.. namun suara hati saya kata.. beranikan diri.. Sesungguhnya Allah amat menyayangi kita lebih-lebih lagi jika kita berusaha menjadi hambanya yang sentiasa mencintainya..
memang saya telah menemui kebahagi aan di hati ini.. tetapi saya berasa amat amat amat amat amat amat takut jika ini hilang.. saya takut untuk tidak beribadah, mencintai dan menyayangi Allah.. saya sentiasa memastikan ibadah saya diterima Allah.. amatlah susah untuk melakukan kebaikan setelah sekian lama meninggalkannya.. namun saya perlu biasakan diri.. saya masih memerlukan bantuan.. oleh itu, saya berharap pihak ESQ sentiasa mendoakan saya dan dapat memberi motivasi kepada saya.. tolonglah.saya amat mengharapkannya... kerana saya peraya selain daripada Allah dan Rasullulah.. pihak ESQ dapat membimbing saya ke jalan benar..
soalan: 1 bagaimana saya boleh dapatkan rakaman video dan gambar training esq remaja angkatan kedua ( MAlaysia )????? 2 bilakah buku ESQ for teens siri 2 akan diterbitkan??? sampaikan salam saya kepada Pak Ary Ginanjar, Abang Ridwan Mukri, Abang Agung Solihin, Abang Reggy dan juga krew-krew ESQ.. Terima kasih yang tidak terhingga saya ucapkan.. hanya ALLAH sahaja yang dapat membalas jasa baik kalian semua..
Email lain 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,30,....

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Silahkan tinggalkan komentar anda

KATA MUTIARA ORANG TERKENAL

Cara Blokir Situs Porno Untuk Windows XP

  1. Pilih Control Panel dari Start menu.
  2. Klik Network Connections yang ada di Control Panel.
  3. Pilih koneksi yang ada dari jendela Network Connections.
  4. Klik tombol Properties.
  5. Pilih lah Internet Protocol (TCP/IP) dan klik Properties.
  6. Klik radio button pada Use the following DNS server addresses dan ketikkan alamat DNS Nawala pada kolom Preferred DNS server dan Alternate DNS server.
  7. Masukan DNS Server : 180.131.144.144 dan Masukan Alternate DNS Server : 180.131.145.145
  8. Semoga Bermanfaat untuk keselamatan anak-2 anda, Amin, Nawala Project

Setujukah Jika Presiden RI Yg Akan Datang Dijabat Oleh Tokoh Muda Di Bawah Usia 50 Tahun ?

detiknews - detiknews